Ensimmäinen työviikko takana

Aamu oli aurinkoinen <3
Aloitin 4.4. työt rakennusalan yrityksessä, jossa toimin myyntiassistenttina. Ensimmäinen päivä ei niinkään jännittänyt muuta kuin uusien työkavereiden osalta. Kokemuksesta oon nyt oppinut, että hyvä tiimi ja kunnon kemiat työkavereiden kanssa on ihan järkyttävän suuri osa työssä viihtymistä.

Ensimmäinen päivänä olin töissä jo 7:30, vaikka oltiin sovittu, että menen töihin vasta klo 8. :D Luultavasti malttamattomana tuli turhaan kiirehdittyä ja "ilokseni" sain huomata, että aulan vastaanottokin aukeaa vasta klo 8. Sain sitten nolona soittaa esimiehelleni,että "hups, olenkin jo täällä, miten pääsen sisään?". Jouduin odottelemaan ulkona, kunnes joku muu työntekijä tuli kulkuavaimella sisään. Satuin tällä tavoin törmäämään ensimmäiseen tiimiläiseeni, jonka kanssa kättelimme pikaisesti. 

Työpaikan aulaa :) 
Päivä meni perinteisesti kätellessä varmaan sata ihmistä, joidenka nimeä en muistanut sekunnin jälkeen. :D Sain työpisteeni, vaikka tietokonetta eikä puhelinta ollut vielä käytössä, vaan tilauksessa.

Jännittävintä ekassa viikossa oli ehkä työkavereihin tutustuminen ja puhelinvaihteen opettelu. Olen nykyään todella varautunut uusien ihmisten kanssa ja aika näyttää, että miten kemiat kolahtaa. Oon kuitenkin onnellinen, että meidän tiimissä on nyt yhteensä 5 henkilöä verrattuna aikaisempaan työpaikkaani, jossa tiimissä oli periaatteessa vain minä ja kollegani. 

Tämä nykyinen tiimi on kyllä tosi värikäs poppoo: Kollega E on ammattitaitoinen isoäiti, Kollega J on kahden lapsen simpsakka "soccer mom", joka kopsuttaa menemään super korkeissa korkkareissa ja myötäilevissä minihameissa. Kollega EP on amerikkalaissyntynen räväkkä mimmi ja Kollega L on matkailualalta valmistunut tehopakkaus, mutta silti tosi rauhallinen ja mukava tyyppi. Ainakin alustavasti koko porukka vaikuttaa hyvältä! 
Meille on tulossa ensi viikon perjantaina työhyvinvointipäivä, jolloin tehdään oman tiimin kanssa kaikkea jännää, mutta siitä sitten ensi viikolla! ;) 


Ensimmäisen viikon olin kollega L:n opastuksessa, joka vastaa puhelinvaihteesta ja muista toimiston juoksevista asioista (toimiston perussiisteys, kahvikoneen huolto, postin jako ja toimitus, toimistotarvikkeiden tilaus, työvaattteiden tilaus ja miljoona muuta asiaa). Olen myös kyseisen työntekijän "back up partneri" eli jos hän sattuu olemaan pois töistä, niin hoidan hänen töitään ja vice versa. Opin melko nopeasti loppujen lopuksi ja vastailin asiakaspalvelupuhelimeen torstain ja perjantain sekä autoin muissa tarvittavissa työtehtävissä. Oli mukavaa saada jotain aikaiseksi ja oppia uutta. :)

Ahdistus oli tällä viikolla kuvioissa melko vahvana, mutta hammasta purren päätin kunnialla päästä viikosta läpi. Olin myös melko varma, että osa fiiliksistä tuli jännityksen myötä ja helpottaa, kunhan tottuu työhön taas paremmin. Viikonloppu tuli kuitenkin todella tarpeeseen..! 

Pääsin myös henkilöstölehteen, johon kirjoitin pienen jutun itsestäni. :)

Henkilöstölehti-artikkeli

Pakko antaa myös propsit työpaikan lounasravintolalle. Ruoka on ihan järjettömän hyvää! <3

Jälkkärikahvi

Ei kommentteja